Daily 01/10/2011

  • “27 Prozent der Betriebe bieten ihren Kunden Bewertungsmöglichkeiten der Produkte und Dienstleistungen auf ihrer Firmenhomepage an. Aber nur 7 Prozent nutzen Blogs, nur 6 Prozent sind in sozialen Online-Netzwerken vertreten. Das ergab eine Umfrage des Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung”

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  • * Stuxnet-Wurmattacken, die auch industrielle Steuerungsanlagen schädigen
    * Zeus-Botnets nehmen E-Commerce und Online-Banking ins Visier
    * Schadprogramme gegen Smartphones mit Android-Betriebssystem
    * Social Networks werden Angriffspunkte
    * Distributed Denial-of-Service (DDoS) Attacken mit dem Palevo-Wurm
    * „Vergiftete“ Suchmaschinen, um das Ranking von Malware-Sites zu erhöhen
    * Smarter Distribution: Schadprogramme umschiffen konventionelle Erkennungsmethoden
    * Zero-Day-Attacken gegen populäre Microsoft-Programme
    * Rapide Phishing-Zunahme
    * Hacking gegen Online-Gamer

    tags: internet security danger list virus DDos phishing worms botnets 2011

  • “Introducing The Twitterverse version 1.0

    A new year, a new Twitterverse. 2011 marks the debut of the Twitterverse 1.0. Again, I revisited the landscape of useful Twitter apps designed for marketing, business, and service professionals. This time, we organized and positioned “representative” apps across 19 rings in the Twitter egosystem over the previous 12. Like its sibling, The Twitterverse is designed as a transmedia object. It’s available for free in a presentation-friendly format and also in high-res. For the first time, the Twitterverse is also available as a 22 x 28 poster.”

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  • “By 2010, social media has become an integral part of most marketing strategies. But what does it really mean for a brand to have a social media strategy? Since social networks are so pervasive, one of the easiest ways for brands to tap the power of social media is by establishing a presence on social networks, such as Facebook (FB). Most brands probably already have fan pages setup on FB. Like any social technology, FB is definitely going to help us to communicate and connect better in some ways, but it is at the same time restrictive in others. As I mentioned last time, to make this new technology work for us, we must understand the relative strengths and weaknesses.

    So what is a FB fan page good for? And what is it bad for? To answer this question, we must understand the social dynamics (which I’ve covered quite extensively in the past few months) that governs how people behave on FB fan pages. If you want a recap on some of the social principles we’ve discussed, or just missed them first time round, I recommend reviewing the following posts before proceeding:

    1. Figuring Out the Relationship Puzzle
    2. The Relativity and Economics of Relationship
    3. Where is the New Dunbar Limit?
    4. Can Social Technologies Increase Our Dunbar Limit?
    5. Virtual vs. in Real Life: The Value of Relationship Perspective”

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  • How many money and time would be saved using Google Apps?

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  • RSS makes it possible for me to check 100s of sites a day. I only actually implicitly go and read two, everything else goes through the RSS reader. If I didn’t have RSS then I wouldn’t bother keeping an eye on that many sites in the first place. Because me and you—dear technical readers—don’t have to suffer that routine anymore, it’s not reason that everybody else should. Bringing all the news updates straight to the user every day is a great killer feature that vendors should be waving from the fronts of their home pages! Browser vendors talk about their software helping users get the most out of the great ’Web; right next to “browsing”, RSS should be the second most important feature of browsers!

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  • “Soziale Medien wie Facebook oder Twitter sind Massenanziehungspunkte geworden, die in Deutschland jeden Tag mehr als zehn Millionen Menschen auf ihre Seiten locken. Viele Unternehmen folgen daher ihren potentiellen Kunden in die Netzwerke. Dort stehen sie aber vor dem Problem, die relevanten „Influencer”, also die einflussreichen Netzwerker, ausfindig machen zu müssen, deren Tweets auf Twitter oder Statusmeldungen auf Facebook die öffentliche Meinung im Netz zu einer Marke beeinflussen. Diese Gruppe ist erstaunlich klein, hat das Marktforschungsunternehmen Forrester Research errechnet. Nur 4 Prozent der europäischen Internetnutzer seien für 80 Prozent aller markenbildenden Meinungen verantwortlich. Diese “Mass Connectors” üben ihren Einfluss aus, indem sie Meinungen, Bewertungen oder Ranglisten ihren Freunden auf Facebook oder Twitter mitteilen, aber nicht notwendigerweise selbst produzieren. Erstellt werden diese 80 Prozent der markenbildenden Inhalte von etwa 11 Prozent der Nutzer (Mass Mavens), meist in Diskussionsforen, als Ranglisten oder Besprechungen, als Blogkommentare oder Blogbeiträge. Aufgegriffen und weitergeleitet von den 4 Prozent der „Influencer” können diese Botschaften dann aber schnell ein Millionenpublikum erreichen. (-> Influencer auf Twitter)”

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  • “Feine Sache: Die Hochschule für Wirtschaft und Technik Dresden – kurz “HTW” – hat unter Leitung von Prof. Sonntag und in Zusammenarbeit mit der Technischen Universität Dresden ein überaus bemerkenswertes, eLearning-basiertes Ausbildungsangebot zur „Social Media Communication“ auf die Beine gestellt. Prof. Sonntag hat 12 weitere Experten um sich versammelt, die in insgesamt 17 Videotutorials verschiedenste Aspekte der Kommunikation mittels Social Media erläutern – und ich freue mich, zu diesem Kreis zu gehören.

    Die Ausbildung wird zwar primär für Studierende der HTW und der TU angeboten, denen nicht nur die eLectures zur Verfügung stehen, sondern die die Materie auch anhand von Fallstudien in virtueller Gruppenarbeit weiter vertiefen können. Aber auch wer nicht an der HTW oder der TU eingeschrieben ist, kann vom Angebot profitieren: Die Programmorganisatoren haben sich dazu entschlossen, die 17 Videos zum Abruf für jedermann kostenlos im Internet bereitzustellen”

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  • “The World Bank launched its Open Data Initiative in April, 2010. This initiative made an array of data sets, including the World Development Indicators, Africa Development Indicators, and Millennium Development Goal Indicators – free for all.

    The Apps for Development Competition aims to bring together the best ideas from both the software developer and the development practitioner communities to create innovative apps using World Bank data.

    The Competition challenges participants to develop software applications related to one or more of the Millennium Development Goals (MDGs). Submissions may be any kind of software application, be it for the web, a personal computer, a mobile handheld device, console, SMS, or any software platform broadly available to the public. The only other requirement is that the proposed application use one or more datasets from the World Bank Data Catalog available at data.worldbank.org.”

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  • “The beauty of Facebook ads lies in the quality of the information you receive in the reporting data generated when someone clicks on your Facebook ad. Unlike a search ad’s reporting data, Facebook’s reports provide access to detailed demographic data plus a Responder Profile report, which details the nitty-gritty of the common interests of the people clicking on your ad.

    Bloggers can create an Inception-like effect using Facebook advertising. We can use the ad reporting data to create the illusion that our blog or our website is, and always has been, beloved by its audience.”

    tags: marketing facebook inception strategy advertizing analytics 2011

  • “According to Emily Molitor, writer for Smart Blog on Social Media, the “Top News” is determined by Edge Rank, an algorithm that reflects three components:

    Affinity Score: The amount you have historically engaged with content by a person/page increases your affinity to the content creator.

    Timing: The more recent the post, the higher it ranks.

    Weight: As posts are commented on, liked and shared by other Facebook users and their networks, their overall weight increases.

    Emily recommends 3 actions to get your content into the Top News:

    1. Post content frequently. This increases your chances via the timing angle.
    2. Consider your post timing. “Off hours” might work best for posting your content.
    3. Use calls to action in your posts. Encourage your fans to like, comment, or share your content to increase the weight.”

    tags: facebook news feed timeline rank 2011

  • “Few devices know more personal details about people than the smartphones in their pockets: phone numbers, current location, often the owner’s real name—even a unique ID number that can never be changed or turned off.

    These phones don’t keep secrets. They are sharing this personal data widely and regularly, a Wall Street Journal investigation has found.

    An examination of 101 popular smartphone “apps”—games and other software applications for iPhone and Android phones—showed that 56 transmitted the phone’s unique device ID to other companies without users’ awareness or consent. Forty-seven apps transmitted the phone’s location in some way. Five sent age, gender and other personal details to outsiders.

    The findings reveal the intrusive effort by online-tracking companies to gather personal data about people in order to flesh out detailed dossiers on them.”

    tags: iphone privacy android apps security breach 2011

  • “Marketers are tracking smartphone users through “apps” – games and other software on their phones. Some apps collect information including location, unique serial-number-like identifiers for the phone, and personal details such as age and sex. Apps routinely send the information to marketing companies that use it to compile dossiers on phone users. As part of the What They Know investigative series into data privacy, the Journal analyzed the data collected and shared by 101 popular apps on iPhone and Android phones (including the Journal’s own iPhone app). This interactive database shows the behavior of these apps, and describes what each app told users about the information it gathered. “

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  • “For decades, the full-page ad or a colour circular in the Sunday newspaper was the epitome of retail advertising. People the world over leafed through their Sunday newspapers in order to find out what to buy, and where to buy it.

    Fast forward to today, and newspaper readership is declining and those still reading newspapers are spending less and less time with them in their print format. Beyond this, retailers are now seeking advertising opportunities which enable them to engage with their users in order to further the sales process.

    With its ability to engage users, provide video and even chat with a store representative, link to product reviews, social networking pages and blogs, and ultimately, enable a buyer to make the purchase, online display advertising is becoming the ‘new black’ of retail advertising.”

    tags: internet retailing e-commerce advertizing tactics 2011

  • “iTunes für Nachrichten würde nicht funktionieren

    Der Medienwissenschaftler Stefan Münker über Paid-Content

    Ich würde gerne mit Ihnen über Bezahlmodelle für Journalismus im Netz sprechen. Offline funktioniert das Geschäftsmodell bisher so: Ein Journalist verfasst einen Text, der wird auf Papier verbreitet und der Leser bezahlt für das Papier und für den Inhalt, der auf dem Papier steht.
    Als Journalist werden Sie von Ihrem Verleger bezahlt. Und der Verleger verdient in den wenigsten Fällen sein Geld mit dem Verkauf von Informationen. Es stimmt schlicht nicht, dass Journalisten für die Inhaltsarbeit bezahlt würden. Bezahlt wurden und werden Verlage dafür, dass sie Anzeigen in die Welt gebracht haben. Und der Journalismus war immer schon das, was sie damit finanzieren konnten. Das Verkaufen von Informationen gehörte also traditioneller Weise noch nie zu den für sich genommen erfolgreichen Geschäftsmodellen. Eine Zeitung ohne Anzeigen kriegen Sie nicht finanziert. Um netzgemäße Ideen zu entwickeln, sollte man also zunächst mit diesen Mythen aufräumen.”

    tags: journalism myth media internet paid content 2011 germany

  • “This shall be seen as an overview and I will probably dig into everyone of these topics as I go on making tutorials. Just wanted to keep it all in one place. If you have any questions I’ll try to find the answers. Please comment and give your suggestions below.

    #1. Why use Video at all?
    #2. Reasons to consider YouTube Marketing
    #3. Proper settings for a YouTube video
    #4. YouTube channel design
    #5. How to Market your Videos on YouTube
    #6. How to leverage YouTube and as a part of Social media
    #7. How to update an old video on YouTube?”

    tags: youtube marketing howto Jesper_Astrom 2011

  • [Originally published in Darwin, January 2005. I am reprinting because of a request from a reader that led me to search for this piece. Thank goodness someone reprinted in its entirety, because Darwin content has been offline for several years.]

    Years ago, a logic professor beat it into my bony head that Sherlock Holmes had it all wrong when he consistently claimed to use deduction in solving his cases. It turns out he (or better, Arthur Conan Doyle) was using induction, which is, according to Webster’s, “the act or process of reasoning from a part to a whole, from particulars to generals, or from the individual to the universal.” In working from a paltry collection of clues to a full understanding of the actions and motives of the butler and his victim, Holmes/Doyle was, basically, developing a picture of the universe surrounding the crime from a few hints.

    tags: social software resource stowe_boyd 2005

  • ” A friend recently filled me in on a career decision she is facing. Her boss is leaving the organization they both work for and wants her to throw her hat in the ring for his position. He clearly believes she is the best person to replace him. She is all for it, except for one consideration. The management position is based in Philadelphia and she lives in New York. My friend isn’t willing to move, but wonders if a weekly commute would be workable? We both know that it might work out at first, but over time this weekly schedule could be draining. So we talked about another option.”

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  • Planio ist die perfekte Basis für die Planung und Durchführung Ihrer Projekte.

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  • “Die Meinungsfreiheit ist zwar ein hohes Gut, aber in der Berufswelt meist davon abhängig, wie strapazierfähig die Geduld des Arbeitgebers ist. Das musste etwa Kellner Timothy erfahren, der in der California Pizza Kitchen arbeitete – bis er sich mit derben Worten öffentlich über die neue Arbeitskleidung lustig machte: „Schwarze hochgeschlossene Hemden sind der langweiligste Scheiß überhaupt“, twitterte der Amerikaner launig im Internet, nichtsahnend, dass sein Arbeitgeber alles daransetzen würde, um herauszufinden, wer die anstößige Kurzmitteilung verfasst hatte. Am folgenden Montag bat ihn seine Chefin ins Büro, sprach ihn auf seine offenherzigen Kommentare an und legte ihm wenig später die fristlose Kündigung auf den Tisch”

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  • “Contao Open Source Content Management System (vormals TYPOlight)

    Contao ist ein Open Source Content Management System (CMS) für alle, die Wert auf eine professionelle Internetpräsenz legen und diese einfach pflegen möchten. Die moderne Architektur des Systems bietet einen hohen Sicherheitsstandard, erlaubt die Entwicklung suchmaschinenfreundli­cher und barrierefreier Webseiten und ist flexibel und kostengünstig erweiterbar. Eine umfangreiche Rechteverwaltung, der Live Update Service, das moderne CSS-Framework und viele von Haus aus integrierte Module (News, Kalender, Formulare etc.) haben Contao in kürzester Zeit zu einem der beliebtesten Systeme am Markt für Open Source CMS gemacht”

    tags: CMS oss typolight contao php germany 2011

  • “What OpenStack is: OpenStack is a collection of open source technologies delivering a massively scalable cloud operating system. OpenStack is currently developing two interrelated projects: OpenStack Compute and OpenStack Object Storage. OpenStack Compute is software to provision and manage large groups of virtual private servers, and OpenStack Object Storage is software for creating redundant, scalable object storage using clusters of commodity servers to store terabytes or even petabytes of data. “

    tags: cloud computing oss storage 2011

  • “fise is an Open Source HTTP service meant to help Content Management System developers to semi-automatically enhance unstructured content (text, image, …) with semantic annotations to be able to link documents with related entities and topics.”

    tags: semantic oss RESTful HTTP cms 2011

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  • “Shopware 3.5 ist eine prämierte Shopsoftware mit der Sie schnell und einfach einen professionellen Online Shop erstellen können. Umfangreiche Funktionen und Auswertungstools, eine revolutionäre Bedienung und die integrierte Suchmaschinenoptimierung machen Shopware zu einem der führenden Shopsysteme.”

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  • “gRSShopper is a personal web environment that combines resource aggregation, a personal dataspace, and personal publishing. It allows you to organize your online content any way you want to, to import content – your own or others’ – from remote sites, to remix and repurpose it, and to distribute it as RSS, web pages, JSON data, or RSS feeds.”

    tags: aggregator oss cms rss feeds 2011

  • “Connectivism and Connective Knowledge is an open online course that over 12 weeks explores the concepts of connectivism and connective knowledge and explore their application as a framework for theories of teaching and learning. Participation is open to everyone and there are no fees or subscriptions required. “

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